Alla inlägg under december 2009

Av Karin - 25 december 2009 14:39

   Lille Caspian mår bra igen, det var en infektion. Han fick antibiotika. Skönt att allt gick bra!!

Nu har jag fått låna en dator så jag kan blogga igen. Härligt!!!

julafton förflöt lugnt och stilla. Jobbade natten till julafton så på förmiddagen sov jag, sen hämtade jag lilla mor och vi hade en mysig och lugn eftermiddag och kväll. Tänk att tomten hittade till mig fast jag flyttat, han är fantastisk!!!

 Idag har jag skjutsat hem mor igen och ska snart sätta igång en julklappsfilm och ladda inför ytterligare en natt på Infektion 63.

Synd att snön regnar bort nu!!!! jag vill ha kallt och snö!

Kram på er!

Av Karin - 14 december 2009 23:16

I fredags åkte vi alla upp till Ålem för Caspians dop. Han mötte oss i dörren i tomtekäder och var rent underbar. På lördagen blev lille Caspian döpt. Det var så fint i kyrkan. Tre barn döptes samtidigt. Ålems kyrka är mycket vacker. caspian har varit lite hängig och ätit dåligt och efter dopet var han helt slut. Helena och Rikard åkte in till Kalmar sjukhus med honom och vi fortsatte till församlinghemmet för kalas. det blev en lite avslagen fest eftersom huvudpersonen inte var med. I bilen in till Kalmar blev Caspian sämre och de fick tillkalla ambaulans. det är nån infektion i kroppen och de har tagit massor av prover. Han mår lite bättre och de får stanna kvar minst veckan ut. kan man ha mer otur på sin dopdag?

 Vad jag känner mig maktlös och långt borta från dem. Älskar er så mycket!!!  

Av Karin - 9 december 2009 10:28

skriver   Jag har väl slitit ut min dator så nu behöver den repareras. I morgon förmiddag kommer de och hämtar datorn, sen kanske jag har en dator som inte plötsligt stänger av sig! Det kommer att bli svårt att inte kunna läsa era bloggar men jag kommer tillbaka!

Ha en härlig december och jäkta inte för mycket.

Kramar till er alla!

Av Karin - 8 december 2009 18:58

    

Lite bilder på mina senaste stick alster. Jag tror att lille Caspian kommer ha många tröjor till slut!!!

Ha det bra! Kramar till er alla!  

Av Karin - 6 december 2009 23:39

Helgens aktiviteter har varit att jobba. Jag älskar verkligen mitt arbete men det finns vissa patienter som suger musten ur en. Tur att man inte vet hur man blir när man blir gammal! Sov dåligt natten till idag, hade känning av panikångest. Jag tror att det här med arbetstiden påverkar mig rätt mycket. Jag hoppas att det kommer lösa sig ändå, även om jag har svårt för att tro att Region Skåne är intresserade av att förhandla. När jag kom hem från jobbet satte jag mig att sticka efter en promenad med hundarna förstås, då somnar jag så klart.

I morgon ska jag till frissan, måste ju vara fin till Caspians dop på lördag.

På em kommer Rickard, Pernilla och Nelzon. Rickard och Nelzon ska klippas.

Jag ska ta saxarna med mig till Helena så jag kan klippa Zlatan i helgen. Han måste ju också var nyfriserad till dopet.

Sen ska jag lata mig, sticka kanske läsa lite och bara ha det skönt.vila i fåtölj   Nu kallar sängen. Sov gott!!!!

Av Karin - 4 december 2009 16:10

Veckan som har gått har vi sjuksköterskor som jobbar på Helsingborgs lasarett fått rösta om vi skulle acceptera ett arbetstidsavtal som Region Skåne har lagt. Enligt deras förslag skulle vi jobba 34.05 timmar i veckan om man jobbar minst 12 nätter på 10 veckor. Det röstades nej till det förslaget av 55% och ja av 45%, så nu är det allmänna bestämmelser som träder in och då blir arbetstiden 38.25 timmar i veckan! Härligt. Vad ska jag med lägenhet till, kan ju lika bra flytta in på jobb. Fattar inte hur det ska fungera med natt passen och vila. Ja vila är väl bort rationaliserat.  

Ovido - Quiz & Flashcards