Alla inlägg under december 2008

Av Karin - 27 december 2008 15:36

Nu har vi kommit hem igen efter en underbar julhelg hos Helena och Rikard i småland. Det kommer bilder,  men inte idag. Tack för att vi fick vara hos er!

Gårdagskvällen blev det mest sovande i fåtöljen, kan inte förstå varför en bilresa suger musten så totalt ur en.

Idag har jag packat upp lite och nu ska vi nog se till att få lite mat i våra magar.

Hoppas att alla ni andra också haft en skön jul !


Av Karin - 19 december 2008 17:13

Dagen har helt gått åt till att ordna inför julhelgen. Brukar tycka det är roligt och mysigt men tyvärr känns det bara jobbigt i år. Vi har dragit ner på mycket. I måndags var jag hos min doktor och är nu sjukskriven till den 15 januari. Fick ny medicin som jag blir helt borta av.

Nelzon var också hos doktorn i måndags. Han kräktes och hade diarré, ville inte äta eller dricka något. Tur jag hade bil. Den lilla kraken hade vinterkräksjukan!!! Nu är han ok igen som tur är, får lite skonsam mat bara.

Vilken tur att det inte var värre.

Nu ska jag ut i köket och göra iordning pizzadeg.


Av Karin - 9 december 2008 23:15

Både dammsugaren och skurmoppen fick komma fram när Osborn och Nelzon varit ute i trädgården en stund. Det brukar vara rätt lugnt när det är de två men inte idag. Det droppade smutsvatten och lera från pälsarna. In i vardagsrummet for de som oljade blixtar innan vi hunnit fatta något. Jättefint. Jag stängde in mig i badrummet med smutsgrisarna och Pernilla for runt med städgrejorna!!! Det var vår lugna tisdagskväll!!!

Av Karin - 2 december 2008 23:45

Idag har Pernilla varit hos mig på em och bakat lussebullar. Skönt att nån tycker det är roligt att greja och så. Jag som alltid har bakat så mycket, nu blir det ingenting.

Nu ska jag gå och lägga mig för i går natt (i morse) somnade jag inte förrän kl 4 och det har hängt i hela dagen.

Ovido - Quiz & Flashcards