Alla inlägg under april 2009

Av Karin - 23 april 2009 23:54

Det blev inte mer bloggande i går för jag hade så ont i huvudet så jag gick och la mig tidigt. Idag har vi haft muntlig genomgång kan man väl kalla det. Sen har vi lyssnat på föreläsning om biologisk säkerhet om terrorhot mm. Det var rätt tankvärt men även lite skrämmande, vad mycket som kan hända. i morgon är det dags att jobba på avdelningen. Oroar mig lite för hur jag ska orka med 5 arbetspass till innan ledighet. Är redan nu helt slut. ka gå och lägga mig nu.

Sov gott vänner.

                                                  
     

                                                  
        


Av Karin - 21 april 2009 07:54

Det ser ut att bli ett härligt väder idag igen. Hinner kanske sitta ute en stund idag. Igår blev det bara pluggande, på kvällen kom Rickard och Pernilla för att hämta Nelzon. De hade varit i Ullared så vi passade Nelzon. Nu ska jag ta en kopp kaffe och sätta mig vid Infektionsboken och plugga!!!

Det blir kanske mer blogg i kväll!

Av Karin - 20 april 2009 10:01

Idag och i morgon gäller det att plugga inför den muntliga tentan som jag ska ha på torsdag. Skulle pluggat redan i helgen men jag var helt slut efter att jobbat 6 av 7 dagar. Lite väl intensivt med tanke på att jag inte är riktigt igång igen. I lördags hade jag migrän och även igår kändes huvudet 2 nr för litet. Idag känns det bättre ännu i alla fall, huvudvärken ligger lite på lur men jag ska ta tabletter och hoppas att den försvinner då.

Det finns tusen saker som jag skulle hinna med som släpar efter sen jag var sjuk, skulle behöva vara ledig så jag hinner ikapp!!!

                                                  
  

Av Karin - 14 april 2009 12:34

Nu är allt som vanligt igen, påsken över. Tur att det inte kom fram några påsksaker så slipper jag städa bort dem. Hahaha. Jag har jobbat hela helgen och igår var jag helt slut, jag märker att det är länge sedan jag jobbade heltid. I morse ville jag inte gå upp utan somnade om 2 gånger. Skönt. Nu ska jag ta ock ringa till min lilla mor och höra hur det är med henne.

Av Karin - 9 april 2009 10:43

Jag skulle städa inför påsken men hamnade här vid datorn i stället. Får väl ta tag i det ändå, ingen annan gör det i alla fall.

Nu är det påsk. I kväll ska jag flyga till Blåkulla . Hoppas att vi ses där.

Helena och Rikard kommer hit i morgon. Det ska bli roligt att rå om dem några dagar. Jag ska jobba under helgen men är ledig på kvällarna i alla fall och det är skönt.  Det blir ju lite extra i plånboken.

Har varit dålig med att ta fram påskpynt de senaste åren, men kanske det är dags nu .



Av Karin - 7 april 2009 10:16

Idag blir det bara jobb. Jag jobbar kväll och det ser jag fram emot. Trivs med mitt jobb och tycker om att pyssla om "mina" patienter. Undrar om ompysslingsgenen kom med modersmjölken eller om den fanns från början. Jag kommer nog i hela mitt liv att var bättre på att ta hand om andra än om mig själv. Bilderna är på hundarna när vi var i Ålem.

Av Karin - 6 april 2009 11:50

Nu är vi hemma igen efter en överraskningstripp till Småland. Helena fyllde år i torsdags och på fredagen åkte vi till henne. Hon visste inget och blev glad för att se oss. Det var Göran, jag och hundarna som åkte iväg. På lördagen hade vi en liten födelsedagsfest för Helena, Rikards föräldrar kom också. Vi hade jättetrevligt.

Vi hade en helmysig helg med våra smålänningar!! Tack !

Idag har jag varit hos min doktor. Har bestämt att prova med att jobba heltid. Hoppas att det kommer att fungera.

Nu ska trädgårdmöblerna ut!!

Ska sitta och njuta av solen innan Göran kommer hem och vi ska iväg och titta på en barnvagn som Helena och Rikard tänkt köpa.


 


Ovido - Quiz & Flashcards