Alla inlägg under mars 2009

Av Karin - 30 mars 2009 12:16

Idag har jag varit på reumatologmottagningen . Ny doktor igen. Den här var mycket trevlig och jag fick förtroende för honom. Hoppas jag får ha honom i fortsättningen. Ny medicin och nya prover, hoppas att de snart kan ställe en säker diagnos. Ibland känns det som om de tror att jag hittar på, men värken hade jag verkligen kunnat vara utan. Nu är det dags att jag gör mig iordning för jobb. Se upp alla på infektion 63 nu kommer jag!!!

Av Karin - 25 mars 2009 22:49

idag har jag och min arbetskompis redovisat vårt arbete om sepsis. Det gick bra och det är jätteskönt att det är avklarat.

Osborn är lugnare idag och det är skönt för oss alla.

I morgon bär det av litt Lund igen men på fredag ska jag vara ledig!

Nu ska jag sova. Godnatt

Av Karin - 24 mars 2009 13:25

Ja om jag är ledig vet jag inte. Finslipar på uppsatsen. Snart är den klar. Vi ska redovisa i morgon, hoppas det går bra. Tänk om jag svimmar så nervös jag är... Nu ska dammsugaren fram för på fredag (nästa lediga dag) ska jag sy gardiner till köket och vardagsrummet. Har köpt nya fönsterlampor som jag satt upp idag på förmiddagen. Det blir jättefint, tror jag i alla fall!

Siri löper och Osborn springer runt och är tokig, så har jag det just nu.


Av Karin - 19 mars 2009 11:44

Idag hade jag tänkt att jag bara skulle vila, men lite jobb får jag väl göra. Patrik ska åka till en stuga tillsammans med sin tjej och ett annat par till helgen. Han frågade igår om jag kunde baka frukostbullar till dem. Naturligtvis så lovade jag det. Nu jäser degen i köket och det kan väl kanske vara dags att baka ut bullarna strax.

Min uppsats närmar sig slutet och förhoppningsvis blir den klar att skickas in i morgon då jag ska prata med vår handledare. Ska bli skönt när det är gjort.

Av Karin - 18 mars 2009 14:21

Så här såg min mor ut efter att hon ramlat hemma på natten. Ett jack i pannan blev det och en hel del blåmärken. Tur att hon har larm. Man blir lite orolig när sånt här händer. Vi har ju bara henne kvar. Det är inte lätt att bli gammal!

Av Karin - 18 mars 2009 00:37

Idag för 19 år sedan föddes vårt minsta barn, Patrik. Det är inte klokt vad tiden flyger iväg. Patrik var inte så stor när han föddes 4 veckor för tidigt, det har han tagit igen. Gårdagen gick åt att städa och baka bullar. Nu ska jag strax lägga mig så jag orkar med kalas i kväll. Patrik ville att vi skulle fira honom den dag han fyller och det är ju helt ok. ska försöka få in lite bilder på kläderna jag har stickat till bebisen (som kommer i september). Patrik säger att den kommer att vara bortskämd redan innan den är född. Ja det kan ju hända, men det är vårt första barnbarn. Vad jag längtar.

Av Karin - 8 mars 2009 23:25

Har idag på kvällen försökt att knopa ihop något vettigt på en uppsats som jag håller på med tillsammans med en arbetskamrat. Det är mycket att tänka på. Man ska skriva på rätt sätt men det ska ändå vara lättförståligt. Jag hoppas att den blir klar på tisdag när vi ska träffas och skriva. Annars har helgen varit lugn, skulle ha jobbat men drabbades av magsjuka. Inte roligt.

mina älskade smålänningar var här i veckan. Vad roligt att se dem, och att få busa med Zlatan. Han hade inte riktigt tid med mig för hans lillebror Nelzon var också här. Vad de hade kul tillsammans.

Nu ska jag lägga mig och sova om det går, har så förgrymmat ont i mina leder idag. Godnatt alla!

Ovido - Quiz & Flashcards