Alla inlägg under juni 2009

Av Karin - 30 juni 2009 23:58

Idag har jag inte gjort många knop. Började röja i trädgården igår och det straffar sig idag, ont i handlederna. Dagen har jag tillbringat på altanen tillsammans med Pernilla och hundarna. Satt i skuggan en hel del och läste en bra bok. Underbart skönt. Äter en ny medicin som gör att jag svettas floder, vet inte vilket som är värst att må dåligt eller svettas. Alltid har jag nåt att gnälla över.

Av Karin - 23 juni 2009 22:59

Vi har varit utan varmvatten sedan i torsdags. jag skulle diska lite grytor och det fanns inget varmvatten. Ner i källaren som en oljad blixt, trodde pelletsen tagit slut men inte då, pannan hade stannat. När jag hade sotat den och startat om den fylldes hela pannrummet med rök. En fläkt som ska blåsa ut rökgaserna fungerade inte. Idag har reperatören varit här och lagat brännaren till pannan, så nu har vi varmvatten igen. det är inte skönt att duscha i iskallt vatten när man har ont i lederna kan jag säga. Trodde att alla kallas var slut för numen jag hade glömt att maken fyller 55 år på söndag. På lördag ska vi fira honom för det ville han så att han kan dricka några öl. Sen hoppas jag att det blir lite lugnt för min del.

Av Karin - 17 juni 2009 23:54

Har suttit här och fixat med lite foton. Har blivit inspirerad av andra bloggar som jag läser varje dag.

Här kommer ett par av mina provfoto.

Av Karin - 17 juni 2009 11:45

Har tagit det lugnt idag och suttit en stund här vid datorn och försökt komma på hur man behandlar foton för att få effekter. Skulle vilja lära mig mera om foto. Gjorde försök på min sons foto. Tänka sig att han tog studenten i fredags.


Av Karin - 16 juni 2009 11:17

Nu har Patrik tagit sin student! Vi hade en härlig dag i fredags med många goda vänner och mycket regn!

Vi fick duka inomhus pga vädret, det blev trångt men bra.

Helgen gick i vilans tecken och att umgås med Helena och Rikard. Härligt att få känna sparkarna från mitt barnbarn. Längtar till Bebbelino kommer.

Igår sov jag halva dagen, så idag får jag ta och röja undan det sista från festen. Nu ska jag börja med att sätta igång tvätten som också behövs göras. Jag vet inte vem som lägger in så mycket smutstvätt till oss?????



Av Karin - 9 juni 2009 13:09

Har varit hos doktorn idag. Ska börja med en ny medicin och är sjukskriven 1 månad till.

Håller på att plocka undan inför studenten på fredag men det går trögt.

Har ingen energi alls. Ja det är mest gnäll

Ovido - Quiz & Flashcards