Alla inlägg under april 2008

Av Karin - 29 april 2008 00:20

Ja så är det natt igen och jag kan inte sova. Tur att internet finns!

Igår tränade jag Zelda att stå på trimbordet och det gick riktigt bra. Det är en duktig tös.

Av Karin - 28 april 2008 14:23

Efter att legat hela förmiddagen med huvudvärk så kom vi ut på eftermiddagen. Det blåser minsann friska vindar idag. Azlan undrar vad det är som blåser i hans lilla nos. Vattenskålen flög iväg, ja givetvis efter att busungarna vänt upp och ner på den så den var tom!! Men skönt att kunna vara ute ändå. Valparna busar med varandra i gräset. Tänk vad kul man kan ha med syskon!

I morgon ska Nelzon till veterinären för sin 2 vaccination och sen ska jag gå strejkvakt. Hoppas värken håller sig lugn och hanterbar.

Av Karin - 28 april 2008 01:26

Nu struntar jag i att ligga och vrida mig i sängen. Kan inte sova för lederna värker så fruktansvärt, medicinen hjälper inte. Gnäll, gnäll......

Av Karin - 25 april 2008 11:06

Idag har lille Eroz flyttat till Borås! Matte heter Lena och kom hit på eftermiddagen och tog med sig Eroz hem. Han kommer få det jättebra i sitt nya hem. Tänk vad skönt om de andra två killarna som är kvar också kunde få nya hem!!!

Av Karin - 24 april 2008 12:35

Hu vilket sjå att frisera dessa vildar! Av 4 valpar var det en som stod stilla. Hala som ålar och snabba som vesslor. Vad är det för hundar jag har???? Jag har ändå tränat dem att stå men det var utan saxen. Nu ska jag iväg och stå strejkvakt.

Bilden föreställer Azlan efter friseringen.

Av Karin - 21 april 2008 22:34

Nu har jag varit med om min första strejkdag. Klockan 12 idag gick vi ut från lasarettet och startade strejken. På eftermiddagen var jag strejkvakt utanför min avdelning. Tur att vädret var så fint! Hoppas att strejken leder fram till något bra.

Av Karin - 18 april 2008 22:32

Ja nu har lilla Liza flyttat till familjen Engman i Hässleholm. Det känns riktigt konstigt, men jag vet att hon får det bra.

Av Karin - 16 april 2008 13:28

"Mamma nu är jag trött efter att varit hos doktorn, nu vill jag vara hos dig!"

Idag har alla valparna varit hos veterinären och blivit undersökta, chippade och vaccinerade. Allt gick bara bra. Alla bebbarna var jätteduktiga. Nu är vi alla helt slut. VILA är ett måste eftersom jag ska jobba i natt. Ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards